ÜGYINTÉZÉS
A Polgármesteri Hivatal Közigazgatási Irodája széleskörű tevékenysége miatt kikerülhetetlen minden állampolgár számára. A születés, a személyi igazolvány, a jogosítvány, az útlevél, a vállalkozói igazolvány, a birtokvédelem és még sorolhatnám – hivatalos ügyei mind nálunk intézhetőek. Szeretnénk az Önök számára könnyebbé, gyorsabbá, emberközpontúvá tenni az ügyintézést, ugyanakkor szeretnénk munkánkat egy kicsit megmutatni a város lakosságának. Az „ÖN HIVATALA” internetes szolgáltatás célja, hogy ügyfeleinknek tájékozódás céljából ne kelljen befáradniuk az ügyintézőhöz, saját ügyében mindenki legyen tájékozott, felkészült. Azt szeretnénk elérni, hogy minél több ügyben csak egyszer, a tényleges ügyintézéskor jöjjön be az ügyfél vagy képviselője a hivatalba. Ne érjen senkit kellemetlen meglepetés, ha egy ügyben illetéket kell fizetni; egyszerre hozzák be a bemutatandó, csatolandó iratokat, tudják, milyen kérdésekre számítsanak, mennyi az ügyintézési idő. Szeretnénk, ha bizalommal fordulnának hozzánk ügyeikkel és igyekszünk e bizalmat kiérdemelni.
Úgy gondoljuk, ha az ügyintézés körülményeit, módját, saját lehetőségeiket ismerik, tudják, kihez, mikor fordulhatnak, nem jönnek majd fenntartással az „arctalan hivatalba”. Könnyebb lesz a mi munkánk is, hiszen felkészült, tájékozott, céltudatos emberekkel dolgozhatunk együtt.
Ez még nem a papír nélküli, internetes ügyintézés, de annak előszobája.
Szeretném felhívni két dologra a figyelmüket a még zavartalanabb együttműködés érdekében. Az európai minőségű ügyintézés egyáltalán nem jelenti azt, hogy egy-egy ügy kapcsán kevesebb bizonyítékra, igazolásra van szükség. Az ügymenet csak akkor lesz gyorsabb, ha minden szükséges adatot, okiratot, bizonyítékot magukkal hoznak, összegyűjtenek. A minőségi ügyintézés nem tűr lazaságot, könnyelműséget egyik fél részéről sem.
Tájékoztatom Önöket arról is, hogy az „ÖN HIVATALA” csak az átlagos, szabályos, leggyakoribb ügyfajták intézéséhez nyújt tejes körű segítséget. Mindig adódnak azonban egyedi, nem besorolható, bonyolult ügyek. Ilyen esetekben is használható tájékoztatónk, hiszen látható, hogy mikor, kihez lehet fordulni különleges problémákkal, érdeklődjenek telefonon vagy személyesen.
Az „ÖN HIVATALA” alakítható, fejleszthető. Most azokat a tudnivalókat tartalmazza, amelyek tapasztalataink szerint a legszükségesebbek ahhoz, hogy jobbá, könnyebbé váljon az ügyintézés. Kérem, ha szolgáltatásunk igénybevétele során javítani, kiegészíteni szeretnének, vagy úgy látják, átalakítva jobban tudnák használni, kérem, jelezzék szóban, írásban vagy akár az interneten.
- Anyakönyvi Hivatal
- Közterület-felügyelet
- Egyéb közigazgatási eljárások
- Szálláshely-szolgáltatással kapcsolatos engedélyezési eljárás
- Hagyatéki ügyek
- Kereskedelmi ügyekkel kapcsolatos eljárások, nyomtatványok
- Méhészettel és növényvédelemmel kapcsolatos ügyek
- A lakhatás megvalósítását segítő támogatások igénylése
- Bérleti ajánlat szociális célú önkormányzati bérlakás bérbevételére
- Lakbértámogatás
- Telepengedélyezés
- Állattartási ügyek
- Kiskert ügyek
- Talált tárgyak
- Birtokvédelem
- Településkép védelme
- Házszám igénylése
- Telephely alkalmasságának igazolása (3,5 t<)
- Közterület használatának engedélyezése és díjai
- Szentes város építési szabályzata
- Építésügyi hatósági engedélyek
- Járdákkal és kapubejárókkal kapcsolatos ügyek
- Forgalomszabályozás (Önkormányzati úthálózat)
- Útkezelői tevékenység önkormányzati tulajdonú úthálózaton
- A vízgazdálkodással kapcsolatos helyi hatósági és igazgatási eljárások
- Belterületi csapadékvíz elvezetés
- Környezetvédelmi ügyek
- Természetvédelmi ügyek
- Fás szárú növényekkel kapcsolatos ügyek
- Városfejlesztés