Adóigazolás
Az adóhatóság a jogszabályban meghatározott esetekben az adózó kérelmére adat igazolására hatósági bizonyítványt (adóigazolást) ad ki. Az adózó kérelmében feltünteti a felhasználás célját, megjelölve azt a szervet, szervezetet vagy más, az adózótól eltérő személyt is, amelynek eljárásában a hatósági bizonyítványt fel kívánja használni.
Ha az adózó valótlan vagy olyan adat igazolását kéri, amely az adóhatóság nyilvántartásában nem szerepel, az adóhatóság a hatósági bizonyítvány kiadását megtagadja.
A hatósági bizonyítvány és igazolvány határozatnak minősül.
Az általános adóigazolás tartalmazza az adózónak az igazolás kiadásának napján vagy az igazolás kiadása iránti kérelemben megjelölt napon
- a)az adóhatóságnál fennálló adótartozását vagy annak hiányát,
- b)a kiállítás napjáig előírt valamely adónemre vonatkozó adatbejelentési, bevallási és adófizetési kötelezettség elmulasztását, ide nem értve azt, ha az adóhatóság által lefolytatott ellenőrzés a mulasztást feltárta, és az adózó a végleges megállapítások alapján keletkezett fizetési kötelezettségét teljesítette, és
- c)a végrehajtásra vagy a visszatartásra átadott köztartozásokat.
A nemleges adóigazolás igazolja, hogy az adózónak az igazolás kiállításának napján vagy az igazolás iránti kérelemben megjelölt napon az adóhatóságnál nyilvántartott tartozása, valamint végrehajtásra vagy visszatartásra átadott köztartozása nincs.
Eljárás illetéke: illetékmentes
Kérelem benyújtása: az elektronikus ügyintézésre kötelezett adózó kizárólag elektronikus úton, az E-önkormányzat Portálon keresztül nyújthatja be adóigazolás kiállítása iránti kérelmét.
A személyes ügyintézés helye: 6600 Szentes, Kossuth tér 6., Adóiroda Fszt. 105. szoba
Ügyintéző: Jánosi Csaba (tel: 63/510-326)
Ügyfélfogadási idő: hétfőn és csütörtökön 8.00 – 16.00 óra között
Ügyintézés határideje: 6 nap
Az eljárás jogi alapjai: