Hagyatéki ügyek
Az eljárás jogi alapjai:
- A hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi XXXVIII. törvény
- A hagyatéki eljárás egyes cselekményeiről szóló 29/2010. (XII.31.) KIM rendelet
- az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
Eljárás menete
Az elhunyt után maradt vagyont leltározni kell.
Az eljárás a halottvizsgálati bizonyítvány megérkezésével hivatalból, illetőleg a megkeresésnek a jegyzőhöz érkezését követően indul.
A leltárelőadó az ismert örököst, hozzátartozót megidézi és vele elkészíti a hagyatéki leltárt, vagy a nemleges nyilatkozatot. A hagyatéki leltárt és a hozzá csatolt egyéb okiratokat a leltározás befejezése után meg kell küldeni az illetékes közjegyzőnek az eljárás lefolytatása céljából.
A hagyaték megállapítása és az örökösök részére történő átadása a közjegyző feladat- és hatásköre.
A hagyatéki leltár felvétele illetékmentes.
Az ügyintézés helye: 6600 Szentes, Kossuth tér 6. Közigazgatási Iroda, földszint 110/A. számú iroda (Tel.: 63/510-334)
Ügyintéző: Török Ida
Ügyfélfogadási idő: hétfőn és csütörtökön 8.00 – 12.00-ig és 13 – 16.00